Wij bieden ondersteuning bij uw online problemen

Wilt u graag hulp om een probleem op te lossen? Plan makkelijk een afspraak in en een ICT student gaat voor u aan de slag!

Waarom Hulpstation?

iCloud problemen Apple Mac

Als je nog niet erg lang gebruik maakt van Apple dan kan iCloud nog weleens wennen zijn. Bij iOS en macOS wordt er voortdurend gevragd om in te loggen met je iCloud gegevens. Dit komt omdat iCloud je persoonlijke Apple ID is en voor veel verschillende functies wordt gebruikt. Kortom: iCloud is dé manier om al je gegevens op al je Apple apparaten te kunnen beheren zonder teveel gedoe. Een goed werkende iCloud is daarom belangrijk.

Veel voorkomende problemen met iCloud zijn het niet meer kunnen inloggen, teveel geheugen gebruikt hebben, niet kunnen synchroniseren van bestanden of het niet kunnen uitwisselen van gegevens.

Tip! Controleer altijd eerst of er een storing bij iCloud is. Ga naar de iCloud storing pagina. Ga naar ‘Systeem Status’ op de website van Apple om te zien of er technische problemen aan de hand zijn met de iCloud diensten. Op deze website kun je de iCloud storingen van de afgelopen 24 uur controleren.

Een paar algemene oorzaken van iCloud problemen zijn:

  • Heeft je Mac virussen en/of malware? Lees hier meer over Apple Mac beveiliging
  • Is je Mac naar de laatste versie geuprade? – OS X El Capitan.

Hieronder bespreken we de meest voorkomende Apple Mail problemen met bijbehorende oplossingen.

Ik kan niet meer inloggen op iCloud

Een eerste oplossing voor ieder probleem is altijd het simpelweg herstarten van de Mac. Als dit de problemen niet verhelpt, controleer dan onderstaande punten:

  • Is je Caps lock toets uitgeschakeld?
  • Typ je het juiste e-mail adres? Oftewel je Apple ID.
  • Als je Apple ID zo is ingestel ddat er een twee-staps-verificatie is vereist, check dan altijd of je de meest recente code hebt ingevoerd die je hebt ontvangen op je apparaat.
  • Als je je wachtwoord bent vergeten of als je een bericht ontvangt dat je account vanwege beveiligingsredenen is uitgeschakeld, dan dien je je Apple wachtwoord te wijzigen.
  • Ben je enkel ingelogd op Notities, Pages, Numbers, Contacten, Keynote en Instellingen? Dan heeft je account nog geen toegang tot de andere iCloud-functies. Om de andere functies te kunnen gebruiken dien je je iCloud in te stellen op je Mac of iOS-apparaat.

Er is teveel geheugen gebruikt iCloud

Is er te weinig opslagruimte beschikbaar in je iCloud? Wellicht is het een optie om meer opslagruimte bij te kopen. Je krijgt altijd 5GB gratis iCloud-opslag. Voor meer opslag dien je bij te betalen, klik hier voor meer informatie over het upgraden van je iCloud. Indien je liever dezelfde hoeveelheid opslag wilt behouden en kosten wilt besparen, is het ook mogelijk om een goede opruiming te houden. Lees hier hoe je je Mac eenvoudig kunt opschonen om meer geheugen vrij te maken.

Problemen met bestanden of documenten synchroniseren iCloud

Wist je dat je vanaf macOS High Sierra eenvoudig alle bestanden kunt delen tussen

verschillende Apple apparaten? iCloud wordt veelal gebruikt voor het online bewaren van documenten en bestanden. Denk aan tekstdocumenten of foto’s. Via bijvoorbeeld iCloud Drive kunnen deze gegevens tussen diverse Apple apparaten worden uitgewisseld. Lees in deze blog meer over het delen van iCloud Drive bestanden tussen Apple apparaten.

Soms komt het weleens voor dat er wijzigingen in documenten worden gemaakt maar dat deze niet willen verschijnen op andere apparaten. Of ze verschijnen wel, maar dit gebeurt allemaal erg traag. De beste optie is dan om de synchronisatie opnieuw in te stellen:

  • Open https://www.icloud.com/
  • Log in (voer je Apple ID in)
  • Klik op je naam en selecteer vervolgens ‘Accountinstellingen’
  • Klik op ‘Geavanceerd’ à ‘Stel documenten en gegevens opnieuw in’.
  • Nu kun je de gegevens en documenten binnen iCloud herstellen.

Mocht u er ondanks deze tips niet helemaal uitkomen? Geen probleem! Neem contact op met Hulpstation.nl en onze collega’s helpen u graag verder.